onsdag den 12. juni 2013

Sommersysler ved symaskinen

I dag har jeg haft gang i de gamle broderier og symaskinen igen, igen
Egentlig skulle jeg vel være ude i haven og nyde det gode vejr, men jeg er ærligtalt en lidt rastløs sjæl og jeg gad ikke at gå og nusse derude i dag.

 Jeg glæder mig vildt til sommer, når det er vinter, og når det så bliver sommer, synes jeg, at jeg mangler indetimer og tid ved symaskinen.
Nå, men det er jo ikke nemt at gøre mig tilfreds, vel ... så slap det ud  ;o))

I dag har jeg altså valgt, at være inde det meste af dagen og har fået syet fire små toiletpunge. De er til fire søde kvinder i det Nordjyske, som jeg gerne vil sige pænt tak til, fordi de tænker på mig, og ved lige hvad jeg har brug for.

En broderet sofapude er delt i fire dele,
og den ene del er nu blevet motiv på en lille toiletpung

 Dette broderi var engagn en klokkestreng

 Endnu en klokkestreng.
Stoffet er fra en skøn gammel kaffedug.

 En gammel mellemlægsserviet er nu blevet pynt på denne lille pung



Nu vil jeg skynde mig ud og nyde den sidste sol.

***

Kærligst Hanne

12 kommentarer :

  1. Hvor er de bare skønne alle 4. Knuselsker altså din kombi af broderi og lidt groft stof! : )

    SvarSlet
  2. Smukke - og ja man skal også ind engang i mellem - ellers må symaskinen jo medi haven ;0))

    Marianne

    SvarSlet
  3. Sikke fine toiletpunge - de er bare søde.
    Kh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Jeg kan da se du i hvert fald har været ude for at tage billeder :-)
    Hvor er det flotte ting du tryller frem fra symaskinen. Det er genbrug på smukkeste vis.
    Jeg er i øvrigt også helt vild med dine havehynder fra sidste indlæg.
    Jeg får ikke fremstillet så meget, jeg har nemlig været i haven.
    Kh. Hanne

    SvarSlet
  5. Dejlig form for genbrug. Og ti hi, hvor jeg kender det med at vi veeenter på sommeren, så vi kan være ude, men når den så kommer, synes vi ikke vi kan nå alt det vi gerne vil indenfor. Her regner det i dag, efter 4-5 dage med skyfri himmel og havblik. Så jeg trænger til at være inde og kreere.

    SvarSlet
  6. Dejlig form for genbrug. Og ti hi, hvor jeg kender det med at vi veeenter på sommeren, så vi kan være ude, men når den så kommer, synes vi ikke vi kan nå alt det vi gerne vil indenfor. Her regner det i dag, efter 4-5 dage med skyfri himmel og havblik. Så jeg trænger til at være inde og kreere.

    SvarSlet
  7. Hanne jeg har lige sendt en mail til dig :-)

    SvarSlet
  8. Hvor jeg kender det. Herhjemme kan vi tale om "godt-vejrs-tyranniet" Jeg elsker solen og alt det der spirer og gror, men det betyder jo ikke, at man ikke kan have lyst til at dyrke indendørs laster.
    Super fine tasker.
    Signe

    SvarSlet
  9. Hvor er de bare smukke ! :o)

    SvarSlet
  10. De er bare så smukke. De bringer lykke til de heldige kvinder ;O) Kh Helle

    SvarSlet
  11. Elsker kombién med det nye og gamle, broderier og blonder, får helt lyst til at se igen:O)
    Super finer er de.

    SvarSlet
  12. Hej Hanne.
    Vil bare sige at jeg har modtaget den smukke røde pung.
    Tusinde tak.
    Mvh Kirsten

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...