torsdag den 16. januar 2014

Sweater i uldflamé og angora -made with love

Min søde veninde havde et helt specielt ønske ... problemet var bare at den sweater ikke fandtes ...  endnu.
Så efter at havde jagtet, den ikke eksisterende sweater en hel dag, sammen med hende, tog jeg en beslutning. Jeg ville overraske hende, og prøve om jeg kunne lave den.
Og her er den så; sweateren, der ikke er rigtig hvid, mere elfenben, tyk med ikke uldagtig på den fede/tunge måde, med snoninger med ikke bred, ikke for lang, men heller ikke kort osv ....
Altså sweateren som er alt det, jeg kunne høre den ikke skulle være ;o))
- kommer pludselig til at tænke på, at det er præcis som dengang drengene var små, og jeg kun kunne få dem til at fortælle om alt det, de IKKE ville have i deres madpakker !

Jeg kan afsløre, at jeg havde hørt rigtigt og fik lavet den sweater, som ikke kunne købes.

Den er strikket i lækkert uldflamé købt på Garnudsalg hos Fru Jensens Unikum, som et rest parti.
Jeg valgte at strikke en tynd angoratråd med for at få den rigtige fluffy effekt.

 Høj krave, så trøjen er hyggelig og varm.

 Mønstret har jeg selv kombineret. 
Det var jo et ønske, at trøjen ikke måtte være for "tung".

Snoninger er smukke, men er der mange snoninger, kan mønstret godt virke tungt.
Så for ikke at ødelægge smidigheden og letheden i garnet og modellen, 
har jeg strikket rib med bomber, mellem snoningerne.

Kærligst Hanne

17 kommentarer :

  1. Hvor er den flot.... Jeg synes din veninde er heldig at have sådan en der kan strikke en sweater der ikke er.... i sit liv...
    Godt arbejde!
    Solhilsner
    Stine

    SvarSlet
  2. Den er da bare så flot. Sikken heldig veninde :)

    SvarSlet
  3. Super sweater. Ikke for tung ikke for let. Lige som jeg selv kunne tænke mig det. Og du har evig ret. Snoninger ka være meget voldsomme - syns din løsning er perfekt. Og kraven ligeså. Sjovt nok sidder jeg netop med flamegarn på pindene. Fandt et par gamle nøgler i strikkekurven.- nu er det måske ved at blive in igen ;-)

    SvarSlet
  4. Din veninde er meget heldig. Der lækker :)

    SvarSlet
  5. Åh men du er da også bare sød og betænksom Hanne ♥

    SvarSlet
  6. Hold da fest, hvor er du god :-)

    SvarSlet
  7. Hvem der bare kunne strikke - og dog jeg har jo heldigvis min mor;0))
    Fantastisk flot.

    SvarSlet
  8. wauw den er smuk - heldig veninde - dygtig lytter og strikker :)

    SvarSlet
  9. Helt perfekt er jeg sikker på ... og så mange andre fine sager du også har fået lavet ;0)

    SvarSlet
  10. Den ser også rigtig skøn ud, lige til en ruske dag.
    Hvor er du god af dig, er sikker på at veninden bliver kisteglad.
    Kh. stine

    SvarSlet
  11. Den er meget smuk ;O) Hvor er din veninde en heldig kvinde ;O))

    SvarSlet
  12. Den ser så lækker ud. Kender kun alt for godt det med at man lige ved alt de,t det ikke skal være. Heldig for din veninde at du kan tænke modsat :)

    SvarSlet
  13. Det er jo skønt du selv kan, når nu mønsteret ikke findes! Den er skøn og jeg håber din veninde bliver MEGET glad for den!

    SvarSlet
  14. Hvor ser den dejlig ud. Heldige veninde du har ;-)

    SvarSlet
  15. Kæmpe masse stor respekt herfra - waauuu :-) Hold op hvor er den lækker. Smuk. og ikke mindst tanken bag.... tror dét må blive blive din venindes ynglings - ikke mindst pga. tanken bag. Sikke en smuk veninde-gestus. Ha en dejlig weekend søde Hanne. Knus

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...