tirsdag den 18. marts 2014

Sjove fisk i 1000 glade farver

Hvad med at finde resterne frem og sy nogle sjove fisk?
Til jul syede jeg nisser ud af min rester, dem kan du se HER, og denne gang har jeg så fundet på at sy en stor stime af "restfisk".
Princippet er præcist det sammen, som med nisserne, og resultater taler vist for sig selv ;o)

Personligt synes jeg de er super søde og sjov, og jeg kan se dem anvendt mange forskellige steder.
Desværre har jeg ikke fået taget nogle mere stylede fotos med fiskene, da de på nuværende tidspunkt er med på min forårsudstilling her i Skåne. Men det kan jo komme senere.



Til fiskene har jeg brugt 3 forskellige slags bomuldstof, 2 knapper, sejlgarn til ophæng og "bamsefyld".
Modellen og fremgangsmåde er nem.
Halen kan godt være en mindre udfordring at "vende" og fylde ud. 
Vil du gerne gøre det lidt nemmere for dig selv, kan den godt udformes på en mere enkelt måde. 
Feks. som en trekantet form.

At have flere fisk sammen forstærker det patchworklignende udtryk, 
og ideen med at bruge de mange spraglede bomuldsrester.

Jeg har valgt at bruge sjove tekstiler i glade klare farver, 
men er du til de mere afstemte og dæmpede farver,
 kan det sikkert også blive til et rigtig sødt resultat.

Springer du på ideen, så send mig en hilsen.
Jeg vil nemlig super gerne se, hvordan dine fisk kommer til at se ud.
'''

Denne gang har jeg ikke fået lavet en DIY, men har det interesse ?
så gør jeg det gerne.


Herlig tirsdag til alle ;o)

Kærligst Hanne

1 kommentar :

  1. De er mega fede :) Dem kunne jeg lige se for mig i et lille "set up" i haven - på en pind som fiskestang :) Super cool, Hanne :)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...