søndag den 13. maj 2012

DIY til de hæklede blomster

Her kan du se hvordan jeg gør step by step :o)
- når du skal lave de hæklede små blomster eller, hvis du vil lave den lidt større nålepude

Hæklet blomst

Materialer

Step 1
 Slå 4 luftmasker op og lave en ring. 
Hækkel to fastmasker i hver luftmaske de første tre omgange.
Derefter tager du ca. seks masker ud pr. omgang.
HUSK at udtagningerne skal være forskudt for udtagningerne i den forrige omgang.

Step 2
 Hækkel to ens cirkler i sammen størrelse.
Størrelsen afhænger af, hvor stor du vil have blomsten.

Step 3
 De to cirkler hækles sammen med fastmasker.
De løse tråde hæfter jeg ikke, putter dem bare ind i blomsten.

Step 4
 Lad et lille hul stå åbent og stop fyld ind i "blomsten".
Er det en nålepude, er det en god ide at bruge uld, men her til blomsterne 
bruger jeg nogle rester fiberfyld.

Step 5
 Til sidst hækles blomsten helt sammen og tråden hæftes.

Step 6
 Med dobbeltråd syr jeg igennem midten og former blomstens blade.

Step 7
 Jeg syr seks blomsterblade. HUSK at trække lidt til så blomsten får en fin form.

Step 8
 Vælg en lille knap, eller to, hvis du vil have en knap på begge sider af blomsten og sy den på.
Jeg syr knappen på, ved at sy igennem blomsten og hæfter på bagsiden.

Step 9
Den lille blomst er nu færdig og så er det jo bare op til dig, hvad du vil bruge den til ;o)



Rigtig god fornøjelse

Kærligst Hanne

11 kommentarer :

  1. Sikke en fin DIY. De skal prøves snarest. Tak :o)
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Har testet din DIY her til eftermiddag. Regner med at lægge det på bloggen i morgen :o)
      Bemærk at jeg er super dårlig til at følge opskrifter, men er god til at lade mig inspirere, så jeg har hæklet ud fra hukommelsen og hvad jeg lige syntes... :o)
      /Liv

      Slet
  2. super fine ... en ting mere der skal laves ;0)

    SvarSlet
  3. Gracias... Kan se at jeg havde regnet der meste ud. Skøn diy!

    SvarSlet
  4. Pu ha... Endnu en ting til "To-do listen" ;o)

    Tak for du deler Hanne

    SvarSlet
  5. hej Hanne
    - og midt i alle flyttekasserne .. ;o)
    kh Mona

    SvarSlet
  6. Tak for guiden - jeg må prøve det på en kommende regnvejrsdag;-)

    SvarSlet
  7. Tak for alle jeres søde kommentarer til min DIY. Nu håber jeg, at I vil føle jer god hjulpet på vej, ellers er jeg jo lige her og hjælper gerne ;o))
    Det tager ikke så lang tid, at lave en lille blomst. Jeg røber nu... MONA, at jeg hæklede og fotograferede dette indlæg mens vi fik os en lille hygge søndagssnak om dit blogtræf i Aalborg ;oD
    - hvor svært kan det være?!!
    Held og lykke til og lad mig endelig vide, når I har kreeret nogle fine små blomster.
    Kærligst Hanne

    SvarSlet
  8. Tusind tak for en super fin DIY :o) Glæder mig til at komme i gang :o)

    SvarSlet
  9. Hej Hanne

    Jeg har selv været ved at hækle de fine buttede blomster. Efterfølgende har jeg fundet din DIY, jeg håber der er OK at jeg linker til din DIY fra min blog ?? Jeg har nemlig ikke selv taget billeder og lavet sådan en fin beskrivelse ;)

    SvarSlet
  10. Jeg har lavet en uro med blomster af denne opskrift.. Jeg har linket til din blog. Det håber jeg er ok :)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...