fredag den 5. juli 2013

Mere sommerhus

Et lille kig ind i stuen.
I dag viser jeg et par vinkler fra stuen, i sommerhuset. Den nye spisebordsplads har fået ny lampe, gulv tæppe, nyt gardin og nye stole. Alt sammen købt i IKEA.
Plakaten på væggen er Holger Drachmanns digt, Erindring, om Skagen. Jeg sidder altid på pladsen over for billedet, og inden sommeren er ovre plejer jeg at kunne teksten uden af. Her fik jeg måske liiige taget munden rigelig fuld... okay, måske bare næsten, så.
Det er så smukt, rytmisk, sanseligt og rigtig meget Skagen ;o)

Spisepladsen i det lille sommerhus


I hjørnet, ved spisebordet, står en gammel åre, jeg har fundet.
Jeg har dog bestemt mig for, at den skal hænges op i loftet.
Faktisk har jeg valgt at hænge flere ting op i loftet. Det ser ret fint ud, synes jeg, og så er det jo en lidt sjov tanke at lofterne kan dekoreres. 

På så lidt plads, som der er i sommerhuset,
 er det faktisk en nødvendighed at bruge loftet til ting og sager.


Den lille gang med de kutter-blå døre
Da alt i sommerhuset er blevet malet kridhvidt, synes jeg, at det kunne være smukt at give dørene en farve. De er blevet lyseblå, eller som den hedder, der hvor jeg kommer fra, "kutterblå".
Det er jo naturligvis en dominerende farve i det lille hvide hus, og den er defor også blevet gennemgående i alle de andre farvevalg, der er i sommerhuset.

På den lille garderobeplads er min mormors gamle bøjler kommet til sin ret.
En lille rød farveklat, midt i alt det hvide og lyseblå :o)


Rigtig god fredag

Kærligst Hanne

10 kommentarer :

  1. Rigtig sommerhus-hygge-stemning :)

    SvarSlet
  2. Super fint og god ide med at tage loftet i brug (selvom åren og står flot i hjørnet)

    SvarSlet
  3. Hej Hanne
    Det er bare så hyggeligt at følge med i din serie om dit sommerhus.
    Gode stemningsbilleder og flotte detaljer.
    God weekend
    mvh Lisbeth

    SvarSlet
  4. Hej Hanne....
    Skønne billeder af jeres lille paradis...
    Jeg kan høre havet bruser og jeg er sikker på, at jeg kan mærke sand mellem tæerne..
    Det er meget smukt.....

    kærlig sommer-hilsen
    Clotte

    SvarSlet
  5. Hej Hanne.
    ALlerførst, tak for dejligt selskab på Krea-camp. :-) Håber vi mødes igen engang. Og sikke smukke billeder fra sommerhuset. De kalder næsten på en live-rundtur, hvor du kan dokumentere at du faktisk kan Drachmanns digt udenad. :-)

    SvarSlet
  6. .smukt og sikke en dejlig spiseplads :)

    SvarSlet
  7. Sikken et arbejde du har haft gang i og hvor er det blevet fint.
    Her er ferien lige begyndt og her skal sommerhuset også males bare uden på, lige nu sidder jeg dog bare i haven med en god kop the og nyder fuglene synge. Inspireret af dig må jeg hellere se at komme i gang.
    Kh Pia

    SvarSlet
  8. Det er bare blevet så fint :o)

    SvarSlet
  9. You put so much love and hard work into your summer house...and it shows! It looks wonderful! :)

    SvarSlet
  10. Hyggeligt hyggeligt! : )

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...