fredag den 10. januar 2014

Kom og hils på dukke Karen.

Hun er 100% hjemmegjort og en lækker lille sag.
Min søde lille guddatter Karen fyldte 6 år sidst i november, og hun ønskede sig hjemmelavet legetøj af Tante Hanne (altså mig), i fødselsdagsgave.
Det jeg lavede til hende sidste år, må vist være blevet til forrige år nu, har hun nemlig leget med lige siden og er stadig ret vild med det. Du kan se hvad der dengang var i fødselsdagsgaven til Karen, HER.
Det gør mig da helt vildt glad og varmer mit tante-hjerte, at Karen elsker at lege med mit hjemmelavede legetøj, så jeg hoppede straks på opgaven , inspireret af Arne og Carlos bog denne gang.


Dukke Karen, ligner  faktisk Karen med langt lyst hår og blå øjne.
Jeg synes det var en sjov ide, at Karen skulle have en dukke, der ligner  hende selv ;o)

Karen er strikket med sorte strømpebukser og orange undertrøje.
Her har hun fået en fin orange sommerkjole på, med små lyserøde blomsterknapper i ryggen, 
så den er let at få af og på. Til kjolen har jeg strikket en smart lille hue i samme orange farve, 
og med broderede små lyserøde blomster.

Og så en dåbsattest .... selvfølgelig !

Da dukke-Karen er et lille vinterbarn, 
skulle hun slevfølgelig havde en varm vinterjakke med hue og vanter til.
På ryggen af jakken har jeg broderet en blomsterbort, lidt i Folklore-stil.
Til broderierene har jeg brugt broderigarn.

 Den blå jakke har fået små røde knapper og en røde hæklet knapkant.

 De røde vanter har også fået en lille blomst og så har jeg sat en hæklet snor i, da de eller let ville kunne blive væk. Nu hænger de sammen og det er helt sikkert bedre.
Det farveglade halstørklæde er strikke i rib, 1r. - 1vr.

 Og om natten kan dukke Karen sove godt i denne hurtigstribede jumpsuit.
Den kunne nok også godt bruges som skidragt eller lignende.
Det meste at tøjet er strikket i bomuldgarn fra restekassen på p.3 og 3,5


 Her i kassen bor dukke-Karen.

Jeg kan afsløre, af den er et kæmpe hit ;o))
-den slags går jo lige i hjertet, og det er bestemt ikke sidste gang jeg laver hjemmelavet legetøj 
til min søde og nu "store" guddatter Karen.

Jeg har faktisk måtte høre for, at jeg har "leget med dukker" og
jeps, fornøjelsen har været helt på min side, ingen tvivl om det og jeg står gerne ved det ;o)

 - og der er mere ... 
for det var jo ikke sådan lige til at lukke ned for legen, da jeg først var kommet i gang. 
 - se med i morgen, hvis du har lyst.

Dejlig fredag 
Kærligste Hanne

19 kommentarer :

  1. Hvor er hun bare fin dukke-Karen. Jeg elsker ideen!! Og ikke mindst dét at Guddatter Karen selv bad om hjemmelavet legetøj.... dét bliver man da rigtig glad ved at høre. Og sikke fine ting du og dine strikkepinde kan frembringe (gid man var dukke.Karen :-) ) Rigtig dejlig weekend til dig og din familie Hanne. (og naturligvis vil jeg se hvad du mere har lavet....)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Anne-Mette
      ja, er det ikke bare så sødt ;o)
      dejligt at du vil kigge med. Det kniber lidt med at prioritere tid til bloggen og det betyder at jeg ikke skriver så mange indlæg som jeg gerne vil. Jeg har et nytårsfortsæt, at det skal blive bedre og mere regelmæssigt i 2014 ?

      Slet
  2. For søren da også hvor er du en fantastisk Tante :-)
    God weekend Hanne.

    SvarSlet
    Svar
    1. ;o)
      Åhh.. det er da ikke så dårligt at være, Tak !

      Slet
  3. Helt igennem gennemført gave til store Karen, jeg forstår så godt at den gjorde lykke - hvor er det SKØNT!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten, Det er en fornøjelse at lave noget, når det bliver så positivt modtaget ;o)
      -det bliver ikke sidste gang !

      Slet
  4. Hvor er det bare en fin dukke Karen. :o) herligt med disse dukke-kreationer - og min erfaring er også, at de vækker lykke :o)

    SvarSlet
  5. En dejlig dukke Karen. Jeg kan godt forstå, at den gør lykke og det giver ekstra lyst og inspiration til flere ting. Herligt at du lægger det op på din blog. Jeg får også helt lyst at få en dukke Karen;-)
    KH Lisbeth

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen, så spring ud i det Lisbeth. Det er dukkeleg for voksne og meget vanedannende ,o)
      Arne og Carlos bog er super inspirerende.
      kh. Hanne

      Slet
  6. Hej Hanne.
    Godt nytår! Det er da bare en helt fantastisk dukke! Og som altid med en masse fine detaljer - du gør jo aldrig noget halvt :-) der er jo heller ikke noget så dejligt som at give hjemmelavede gaver, når modtageren bliver glad - det varmer godt i kreahjertet....
    Kærligste hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Anette, kreahjertet bliver så varmt når der bliver sat pris på de hjemmelavede gaver. Men det ved du jo alt om ;o)
      - tak for de søde ord !

      Slet
  7. Jeg er altså imponeret over, hvor skøn en dukke, du har fået strikket :-) og alt det fantastiske tøj - hatten af for dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, det har været super god underholdning og svært at stoppe igen ;o)

      Slet
  8. Kære Hanne
    Det var da en ualmindelig flot tante gave. Så fin og personlig.
    Du ønskes også et Godt Nytår.
    Kh. Stine

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er ingen sag at være Tanten, når man har så dejlig og taknemmelig lille karen ;o)
      kh. Hanne

      Slet
  9. Åhhh hvor er hun dejlig. Jeg håber at jeg får et tøsebarnebarn på et tidspunkt ... der er slet ingen småpiger i familien eller omgangskredsen. Det er jo vild fristende at lave sådan en lækker gave

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er selv ud af en drenge familie og mine tre børn er også drenge, så der var stor glæde da der kom en lille Karen i familie, som er til dukker og lyserød. Mon ikke der komme sådan en "Karen" til dig også ... en dag ?
      Så du kan komme med i klubben af dukkestrikkende Tanter ;o))

      Slet
  10. Hvor er hun skøn, man kommer helt i legehumør af at se hende. Og hvor dejligt at få sådan et ønske.
    Jeg har også endelig fået mulighed for at lege med dukker / fremstille legetøj. Selv har jeg 3 drenge, som jo ikke har været til den slags. Men nu som farmor til en skøn lille pige på snart 2, er der mange ting der skal udleves ;-)
    Kh. Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh Hanne, du må være i dit es, sådan at ha fået et lille tøse-barnebarn ;o)
      Frem med det lyserøde garn og gang i dukkestrikkeriet. Det bliver jo ikke mindre sjovt af, at man også selv leger lidt undervejs.
      Kh Hanne

      Slet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...