torsdag den 15. august 2013

Fra broderede vægstykker til hippe puder

Forvandlingen sidder lige i skabet !
- og det her er da genbrug, der vil noget.

Først på sommeren blev jeg blev foræret nogle broderede billeder, du ved af den slags de fleste af os ville betakke os for at hænge op på væggen ... men, hvilken gave !
Med det samme vidste jeg, hvad de skulle bruges til.

I sidste uge havde jeg så feriegæster, der godt gad at lege med, i mit værksted og inden dagen var omme, havde de syet tre vildt skønne og hippe puder, ud af de gamle broderier.

jeg er den heldige ejer af flere broderier, og da ingen af de puder der blev syet er til mig, vil jeg helt sikkert sy nogle til mig selv, en anden dag.

Tre smukke, broderede puder, på stribe.

 Puden med elgen, syede min dreng Jens til en veninde, han skulle til fødselsdag hos.
Her hjemme er der ingen kære mor ... seje drenge syr på symaskine  !
- Jeg har hørt, at den blev rigtig godt modtaget ;o)

Motivet er super skønt, men hvem Søren har siddet og broderet en elg ved en skovsø 
og så med gul himmel ?
kikset ... jeps, men super skøn på sin helt egen usædvanlig måde ;o))

Jo, jo da ...
Dette lille broderi fandt jeg på et loppemarked hos de lokale spejdere og måtte betale en 10'er.
- og sammen med et stykke af Oldes gamle kaffedug og et par andre stoffer fra skuffen, 
blev den også ganske sød.
Den er en gave til en ganske særlige pige, som lige er flytte i sin første lejlighed.
Puden er syet af "Jens og mor"

 Her så min venindes værk ;o)
En herlig pude med det fineste bondegårdsmotiv.
Broderiet fandt vi på det lokale loppemarked, samme formiddag. 
Det var et vægophæng, men efter forvandlingen til pude, har det fået hæderspladsen i sofaen.


Min altid så søde og omsorgsfulde veninde, var bekymret for om jeg fandt det stressende at have flere gæster på besøg i værkstedet, på en gang, som krævede instruktion, 
vejledning og støtte, for at kunne sy.
Da jeg var færdig med at grine, selvom jeg naturligvis både glædes og varmes over omsorgen ;o),  kunne jeg betro hende, at det ikke tilnærmelsesvis gav mig sved på panden.
Som gammel skolelærer, med over 20 elever i klassen, i billedkunst og håndarbejde, 
var det tvært imod en fornøjelse, at have arme og hænder nok.

***

Jeg kan se, at der er kommet et par nye læsere til i ferien, hjertelig velkommen til jer ;o)
Til alle I "gamle", jeg håber, at I har nydt sommeren og stadig har lyst til at hænger på.

Kærligst Hanne


10 kommentarer :

  1. Så fine, fik lige lyst til at dykke ned i min gamle kuffert og hive lidt broderi frem til en pude. Jeg tror faktisk at jeg har et stykke, som ligner dit med elgen, som jeg synes er helt skøn:))

    SvarSlet
  2. Sikke fede puder, I har fået lavet, det er nu meget sjovt at bruge de gamle broderier i nye sammenhænge

    SvarSlet
  3. Åh specielt den blå er jeg da vild med. Og selvfølgelig kan Jens da selv sy! : )
    Dejligt med lidt liv på bloggen igen (nej, jeg mente ikke mig). Og godt at høre at du nyder og udnytter dagen.
    Vi snax du 'gamle'. Kh. Liv

    SvarSlet
  4. Hej Hanne.
    Ja de er super flotte - jeg synes også stadig, det er fedt at genbruge/recycle/upcycle :-)
    Jeg har skam tjekket dine Ipads-covere. Jeg tror, jeg kommer til at bruge ca samme fremgangsmåde som dig.
    De kærligste hilsner
    Anette

    SvarSlet
  5. Ja - fede puder ! og straks spekulerer jeg på, hvor alle min farmors gamle broderier mon er blevet af .. fpr de puder er da hippe !! glæder mig til at se dem IRL i morgen ;o) (hvis ikke de allerede er skippet ud af huset)

    SvarSlet
  6. De er rigtig fine - elsker ideen med genbrug af de gamle broderier <3

    SvarSlet
  7. Skønne puder - må vist på jagt efter gamle broderier :)

    SvarSlet
  8. Sikken søn og mor, der sætter min søn grænsen og datteren får (håber jeg) interessen igen.
    Har også et par broderier og nogle af mandens skjorter der skal genopstå som puder, den uge hvor der er 2 torsdage i:O))
    Hvis du en dag har brug for elever igen, fylder jeg gerne bilen med piger, stoffer og godt humør.
    God weekend.

    SvarSlet
  9. Hej Hanne
    Jeg er een af dine "gamle" læsere og du ka tro jeg er glad for at følge din blog med alle dine skønne indlæg, så skønt du er tilbage på bloggen.
    Kh Helle

    SvarSlet
  10. Kære Hanne, jeg leder efter lige præcist et broderimønster som det der er på Elg-puden, din søn har syet..Jeg har søgt og ledt overalt uden at kunne finde det nogle steder, har du mon noget bud på hvordan jeg finder et mønster med en elg??? Eller mon den pude tilfældigvis sælges?

    Jeg håber så meget at høre fra dig:) Mange hilsner
    Dorthe

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...