mandag den 23. januar 2012

Lys og hygge på en snevejrsdag

I weekenden har det kaldt på hjemmehygge og levende lys.
Vejrguderne har kastet sne over Skåne og her har været hundekoldt. Vi har derfor hygget os indendøre, med dejlig mad, besøg "hjemmefra" og selvfølgelig også lidt håndarbejde.
Jeg har fået for vane at smitte mine gæster, når de kommer på besøg. Tror efterhånden at de forventer det - Så i denne weekend blev der hæklet... ;o))

Jeg havde købt nogle små billige glas, som lige kunne passe til et fyrfadslys. For at feste dem lidt op har vi hæklet små "covers" til dem, i forskellige rosa og lilla farver.

Jeg fik lavet fem fyrfadsstager til mig selv.
Tror jeg vil købe lidt flere glas og gentage ideen, blot i nogle andre farver.



De er hæklet i bomuldsgarn og i ene fastmasker, men kan da meget nemt varieres.
De kunne jo være stribede eller blot hæklet i andre masker eller evt. med et mønster.
Her er det kun fantasien, der sætter grænser.



Lyser skinne smukt ud igennem maskerne.




Håber at I alle har nydt weekende og fandt tiden til alt det sjove! 

Kærligst Hanne ;o)

6 kommentarer :

  1. Sjovt at du også kender det der med at smitte folk. Mit veninde besøg i weekenden endte også med et hækleorgie, og det selv om hun aldrig har hæklet før :p

    Hvor finder du de der glas? Jeg syntes jeg leder alle vegne uden held.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære From
      Jo, jo sådan nogen som os vi smitte skam.... med varme og hygge ;o))
      MIn weekendgæst kunne heller ikke hækle da hun kom i fredags, men det er der nu lavet om på nu!
      Faktisk oplevede jeg at have fem teenagere på vinterferie, som alle endte i sofaen for at lære at hækle armbånd. Så bliver det vist ikke større ! - Bliver helt glad at at fortælle det ;o)

      Ang. glassene, så bor jeg i Sverige og her har vi en Svensk kæde, der sælger den slags "kedelige" varer. Prøv at holde øje i Søstrene/Tiger/Bilka ell. steder. Pludselig så er de der.

      Held og lykke til
      Hanne

      Slet
  2. hej Hanne
    hvor ser det hyggeligt ud med lysene arrangeret på den måde ..
    Lad os nu se om det lykkes dig at smitte den gæst der måske kommer primo marts med dine hæklerier ;o)

    hilsen Mona

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan da være ;o)
      Du må snart trænge til noget afveksling, ik'?
      knus

      Slet
  3. Hej Hanne.
    Hvor er du altså produktiv ;-)Det var det, jeg sagde - og sikkert også mange andre før mig - man kan hækle lige det man vil....
    Jeg har forresten tyvstjålet din ide med lp-puden. Carl Erik skal have den, når han går på efterløn. Jeg hækler stadig på den og den kommer ikke på bloggen endnu, for ham og Susan kigger der af og til. Jeg tror bare ikke, det skal være Eagles, der har udgivet den jeg laver, men The Svensons...
    Kærligst Anette

    SvarSlet
  4. Hejsa ;o)
    Ja, og jeg hækler stort set det jeg vil nu og sender dig mange taknemmelige tanker. Der var jo engang, for ikke så længe siden, hvor jeg ikke viste hvad en luftmaske og fastmaske var ;o))
    Selvfølgelig skal Carl Eriks pude være en The Svenssons...
    Ang. hemmeligheder, så kan det være du skal censurere min kommentar på din blog. Tror jeg kom til at skrive noget om LP pude ?? - er ikke sikker, men tjek lige.
    Knus Hanne

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...