mandag den 26. maj 2014

Fra UFO til total yndling

Jeg har regnet lidt på det ... 7 -8 år måtte der faktisk gå, inden den blev gjort helt færdig.
hmm... tabt interesse, vel. Ikke at jeg forstår det, nu hvor den er færdig og har hængt på mig næsten hver dag siden.
Den gang var jeg skam også ret vild med den, men kunne bar ikke tage mig sammen til at sætte lynlåsen i og så var der en drøm om det helt rigtig bånd, som ikke helt blev fundet.
Så ved nærmere eftertanke, så var det nok egentlig det med båndet... en lille ting selvfølgelig, men med stor betydning ;o)



Cardigan med hætte og lynlås.
Strikket på pind 4 i en blød koksgrå alpaka.

 Lommerne er strikke ind og en super fin finesse i mønstret, 
som ellers er meget enkelt.

 Det helt rigtige bånd ! 
-for det må vel være det, det er, siden jeg pludselig kunne få mig taget sammen 
;o)

"det helt rigtige bånd" er endnu et af mine gode svenske loppefund.
- og så er det håndvævet i uld.
ja, hvor heldig kan man være ...

 Modellen er strikke med et smukt revers 
og efterfølgende er kraven strikket og syet på.

 Trøjen er med en stor hætte.
Den kan naturligvis undværes, men jeg synes nu den er lidt smart.

 Den er liiige som den skal være.
- så meget, meget underligt at det skulle ta' så lang tid.

 I min skuffe har jeg de her smukke håndledsvarmere, som er købt på 
De passer jo perfekt, så når ikke det er alt for varmt at ha' på, er det en helt sikker kombi.


Og hvad kan jeg så lære af det her ?
hmm..
- måske at godt design og god kvalitet uld holder ... også til at ligge 7-8 år i skuffen.
eller,
måske at jeg skal holde mig selv noget mere i nakken med de Ufo'er.
For det er jo simpelthen for dumt  ;o)

SÅ, selv om timing er rigtig dårlig, nu med alt det dejlige sommervejr,
så føles det rigtig godt at få afsluttet en alt for gammelt strikkesag.


Hvad med dig, har du en ufo, du skal have fundet frem ?

Kærligst Hanne



14 kommentarer :

  1. Hold da op et flot stykke arbejde, du endelig... har fået gjort færdig. Den skal du nok få glæde af de næste 30 år, enkel og lækker. Kh. Stine

    SvarSlet
  2. 1000 tak Stine ;o) Du har helt ret, det er en af de trøjer, der kommer til at følge en i mange, mange år.

    SvarSlet
  3. Hold op hvor ser den lækker ud hanne. Simpelthen så gennemført i detaljerne og samtidig enkel!!! (og når den holder efter 7 -8 år så gør den bestemt osse mange år frem, ikk'??!! ;-) ) Er virkelig fascineret af dit smukke grønne halstørklæde også; waaauuu!!! jeg kan lige se dig for mig på et ugekurus; det er skønt at nørde igennem med andre der har samme passion. Hvad end den så er :-) :-) Du er et dejligt og passioneret menneske Hanne Knus AM

    SvarSlet
  4. Hvor ser den bare lækker og en smule varm ud, du kan sgu noget med de der pinde;O))
    Og det der med at have noget i skufferne, kender jeg ikke noget til, næ nej mit ligger i et skab, da jeg ikke har skuffer nok.
    Knus Pia

    SvarSlet
  5. Smuk trøje med lækre detaljer er også helt vild med dine håndledsvarmere.
    Jeg har indtil flere ufo'er der snart fortjener at komme frem i lyset :)

    SvarSlet
  6. Den er super fin. jeg har flere UFO'er, men de er også meget store projekter, som jævnligt får en tur frem fra gemmerne for at få ordnet lidt hist og pist. Sådan arbejder jeg bedst på de helt store ting.

    SvarSlet
  7. Den er da totalt lækker ! Og meget anvendelig - både sommer og vinter. Modellen synes jeg jeg kender fra den gul/lilla ? Blot forandret med nogle detaljer - eller hur? Båndet er prikken over i'et :) glæder mig til at se den live. Desværre kan jeg ikke byde ind med nogle ufoer - men jeg har en jeg kæmper med ikke skal blive en ;o)

    SvarSlet
  8. Så flot og superfin detalje med båndet, som gør trøjen helt færdig. Trøjen var ikke blevet det samme uden det bånd.

    SvarSlet
  9. Jeg vil jo så gerne være strikker og går lystigt i gang, men jeg får sjældent afsluttet projekterne. Du inspirerer til at finde projekterne frem og rent faktisk få noget færdigt :-) Og den trøje er så smuk i sin enkelhed med den lille smukke detalje med båndet.

    SvarSlet
  10. Det er søreme da godt, du endelig fandt det helt rigtige bånd, for hvor er det da en smuk trøje; og så ser den helt vildt blød ud.
    Jeg får helt lyst til at få checket en ufo eller to

    SvarSlet
  11. Hvor er den altså bare super flot, godt du fik gjort den færdig, måske bliver det en af dine ynglinge

    SvarSlet
  12. Tusen takk:-) Hvilken lekker jakke! Ogs så deilig å få ferdig noe som har ligget brakk lenge:-)

    SvarSlet
  13. Sikke en lækker sag, den var da værd at vente på, og meget smuk detalje med kant båndet.
    Jeg har også et par ufo'er liggende, og garn til 2-3 projekter, som jeg ikke kan få taget mig sammen til. :o)

    SvarSlet
  14. Hvor er den super flot.....og så med det bånd. Det var lige prikken over íet. Ja, jeg er gået helt i stå med at strikke. Dukkerne er en stor tidsrøver ;O) Er ellers i gang med "Arvingen". Håber ikke den først er færdig om 7-8 år. Tror nemlig også den kommer til at hænge på mig....når den er færdig. Kh Helle

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...