torsdag den 16. august 2012

Strandskade-sweater fra Læsø

Med en sommer som denne er det jo ikke noget problem, at have en uldtrøje på pindene. Så noget godt kom der da ud af det regnvejr... 
Jeg havde nemlig fået MONA til at tage lækker uldgarn med hjem fra Læsø, til denne skønne trøje.
Faktisk anede jeg ikke at denne model fandtes, men efter Monas indlæg om Uldstuen på Læsø, hvor hun viser smuksakken her, så måtte jeg bare eje den.
Ugen efter blev garnet leveret, personligt i sommerhuset, og som sagt, med det sommervejr, er det jo ikke spor for varmt at strikke i uld ;o)



Jeg synes, at Hedegarnet, som det hedder, er en lille smule hårdt at strikke i, men efter vask er sweateren blev meget blød og lækker.


Strandskademotivet er så fint og er jo det, som gør trøjen helt særlig.
MEN, er man nybegynder, vil udfordringen nok være her.
At strikke med fire farver af gangen, over lange træk, kan kræve sin kvinde.
En mulighed kunne derfor være at sy "det røde" på med maskestæng bagefter. 


Jer har også en anden uldtrøje på pindene, men denne gang i lidt tyndere garn.
Mere om den, når jeg er kommet lidt længere.

I dag er vejret skønt i Sverige og jeg nyder at kunne rende rundt i bare tæer i haven.
Sommerblomsterne er trætte og jeg forsøger en sidste gang, om lidt nipseri og gødning kan give dem ekstra energi.


Kærligst Hanne


Skulle du være fristet, kan mønster og materiale bestilles på Uldstuens hjemmeside.
Der er rigeligt garn med til sweateren, så der han nemt bliver til et par huer også.



16 kommentarer :

  1. Hej Hanne
    hvor er den dog blevet flot, skønne skønne farver du har sat sammen.

    Godt afhøre at vejret er dejligt i Sverige her afløse den ene byge den anden ;-((

    Kh Jane

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    så blev du færdig med den fantastiske strandskadetrøje :o)
    Den er vist sommerens scoop, tror jeg.
    Også for mit vedkommende - men jeg er desværre kun nået til midt på bullen. Jeg når det inden det for alvor bliver efterår.
    Jeg er enig med dig mht. Hedegarnets beskaffenhed - det er lidt hårdt og stift at strikke i. Men så er det godt at høre, at det bliver blødt og lækkert efter vask.
    Tillykke med den. Skal du så ikke også have huen dertil ?
    kh Mona

    SvarSlet
  3. Den er så fin, så fin det sweater, er sikker på at den klæ´r dig:))

    SvarSlet
  4. Dit tørklæde strikke i domino strik i garn fra Stof 2000 ser også super lækkert ud, og sikke en lækker krea-kuffert til kusinen:))

    SvarSlet
  5. Næe som du kan! Lækre farver! : )
    Som absolut novice udi alt det der håndarbejdsnoget, holder jeg mig til noget af det lidt mere simple - endnu! Men så ved jeg da hvem jeg kan spørge, når jeg skal have tips til de mere avancerede tingester ; )
    God sommerdag fra regnvejrsland.
    Kh. Liv

    SvarSlet
  6. Den er bare så jätteskøn!!!
    - Undskyld, kunne ikke dy mig for at svenske lidt. Jeg er vild med den sweater.

    SvarSlet
  7. Den er fantastisk Hanne. Simpelthen...

    SvarSlet
  8. Hvor er den bare skøn. Tillader mig lige at linke til din blog. Du laver mange skønne ting kan jeg se :-)

    SvarSlet
  9. 1000 tak for de mange dejlige tilbagemeldinger på min Strandskade-sweater
    Jeg er selv så glad for den og det er så rart at kunne vise frem og prale lidt ;o)
    Jeg er sikker på, at jeg "flytter ind" i den sweater, når vi kommer til efteråret, sammen med min nye uldfutter, samme sted fra.
    OG Hanne, du er hjertelig velkommen til at linke. Det gør mig da bare glad.
    Super, næsten sommer, weekend til jer skønne kvinder,
    Hanne

    SvarSlet
  10. Kan da lige se at far skal have slået græsset!!! :)
    super fed trøje med pingviner på!
    Savner jer alle!

    SvarSlet
  11. PINGVINER ???
    Jeg skal gi dig pingviner, søde Fidsen ;o)))
    Græsset ER blevet slået siden og far kunne sikkert godt havde brugt din hjælp. Han pustede i hver tilfælde noget over det.
    Savner også dig rigtig meget, sødeste.
    Har skrevet på din fine blog i dag.
    Kram Mor

    SvarSlet
  12. Elsker Læsøs Uldstue. Har lavet blomster trøjen. Dobbelt garn af hedengarn og klitgarn. Jeg synes det var lækkert garn at strikke i. Husk de sender. De har en hjemmeside. Jeg arbejder på Læsø om sommeren. Dejlig ø og verdens bedste strand med det fineste vand som er varmt! Flot trøje:-)

    SvarSlet
  13. Der står rust i opskriften til næb og ben men har du ikke strikket den op med rød farve?

    SvarSlet
  14. Hej må jeg spørge om der er nogle der ligger inde med denne opskrift. Ville blive super glad hvis nogle kunne hjælpe venlig hilsen Andreas

    SvarSlet
  15. Hvad pinde er trøjen strikket på.....

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...