torsdag den 11. juli 2013

Mit eget strikdesign er på trapperne

- og den nye model hedder Frederik.
For som min søn, Frederik sagde: "Hvad med at opkalde den efter mig ?".
- og selvfølgelig skal den da hedde det. Et bedre navn findes ikke, til denne lille uldne trøje  ;o)

Modellen er strikket i str. 4 år, men opskriften vil komme i flere størrelser, og lige nu er der en voksenmodel magen til på pindene, så hele familien kan få en sweater i Nordisk stil.
Jeg har tidligere strikket modellen i voksen størrelse. Den kan du se HER

Model Frederik
 Den lille sweater er strikket i supersoft uld fra Garngaragen

Synes du at farverne er lidt drenget, kan du nemt skifte den lavendelblå kant ud 
med for eksempel en smuk fuchia-rød,
og så er den pludselig en fin lille "Frederikke-sweater".
-tak for den Kirsten ;o)

Farverne er:
brun
råhvid
lavendelblå

Undersiden af ærmerne, har en lille lavendelblå stribe.

Den lavendblå detalje gentager sig i sidesømmene


Jeg er ved at skrive strikkeopskriften og når den er færdig, 
er det helt op til Dorthe fra Garngaragen, hvornår du kan købe mønstret ;o)
Håber at du er blevet inspireret og har fået lyst til at strikke 
en lille Nordisk sweater i supersoft fra Garngaragen
Farvekortet på denne uld garn er imponerende stort, og jeg må advare ...
det er meget fristende, at købe masser af garn ;o)


Kærligst Hanne


9 kommentarer :

  1. Hold da op den er SKØN, jeg er klar parat til en eller flere Frederikker når den kommer i andre størrelser!
    Kom an Garngargen :))

    SvarSlet
  2. Den er superfin, og farverne er virkelig lækre sammen

    SvarSlet
  3. Hvor er den fin, jeg kan godt lide de små detaljer med den blå farve - helt sikkert det bliver et HIT - glæder mig til opskriften kan købes:-)

    SvarSlet
  4. Sikken en fræk Frederik;0))
    Ja hvis de der pinde og jeg var godt venner, så var jeg godt i gang. Må høre moar om hun kunne have de lyster.

    SvarSlet
  5. Det er en rigtig fed udgave af nordisk strik :-)

    SvarSlet
  6. Den er SÅ lækker! Men det ved du jo godt at jeg synes....

    SvarSlet
  7. Du er simpelthen så dygtig Hanne!! Ku jeg strikke skulle Marcus flytte ind i en Frederik :-) Håber du STOR-nyder ferien (det gør vi hér skal jeg hilse og sige)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...