tirsdag den 9. juli 2013

Hæklede blomster i håret

Er da altid et festligt pift, til frisuren ;o)
Nu er det godt nok ikke så tit, jeg selv bruger den slags blomstrende opgraderinger i mit eget hår, men for nogle måneder siden havde jeg besøg af min guddatter Karen, og hun synes at det var den helt rigtige pynt til hendes hår. 
Så efter, at vi havde leget frisør og jeg havde, ikke uden at være udfordret, klippet hendes pandehår, det er jo faktisk helt umuligt at sidde musestille i mere end et minut, når man hedder Karen, blev de livlige lokker flettet og pyntet med små hæklede blomster.

 Her er så Karen, med blomsterpynt i håret.
Synes du frisuren er lidt uglet og billedet er lidt uskarpt, så vil jeg bare sige:"du har ret".
men, det er fordi Karens Gudmor, altså mig, er sååå langsom, og at mit kamera bruger uendelig lang tid på at fokusere. Den slags har Karen ikke tid til, for der er nemlig rigtig meget hun liiige skal nå, og så må det jo bliver så godt, som det nu kan ...

Hæklet hårpynt

Små hæklede blomster syet på hårnåle og hårspænder.
En sød lille detalje i håret, som ikke tager lang tid at lave.
Måske kan du genbruge gamle hårspænde, der ikke bliver brugt længere.


Her har du så den skønne Karen, i et næsten rolig øjeblik (se fødderne), 
med hendes, meget tålmodige hund Sille i armene.
Jeg tror at hende pandehår blev næste lige, men hvem ser det i farten ... ;o))

Kærligst
Hanne

PS.
Jeg ville havde vist noget mere om de filtede sten i dag, men da jeg ingen foto har, har Tina Dalbøge være så sød at tilbyde, at lave en fotocollage om de filtede sten, og sende til mig.
Så snart jeg har modtaget billederne laver jeg et indlæg ;o)

5 kommentarer :

  1. Blomster i håret det må der til, og så matcher det jo både kjole og strømpebukser :))
    Dejlig pige med uro i fødderne - skønt :))

    SvarSlet
  2. ja, hun er sådan en lille Pippi. Fuld fart frem og op på hesten ;o)
    Herligt, når børn er sådan !

    SvarSlet
  3. Hvor er hun dejlig, den livlige Karen, og sikke fin hun er med blomsterne i håret

    SvarSlet
  4. Wauuu, så mange skønne og lækre ting du har haft gang i siden sidst jeg var på besøg. Jeg er vild med dine kosmetikpunge med broderi, og bånd m.m. Og sikke en overhaling sommerhuset har fået, det er blevet så fint, romantiske og rigtig sommerhus-agtigt.
    God sommer, kh. Stine:))

    SvarSlet
  5. Er det mon noget hun har set hos sin kære gudmor, for noget siger at hun også har krudt i rumpetten ;0))
    Super fine blomster.

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...