tirsdag den 17. december 2013

Juledekorationer på en ny måde

I år har jeg lavet små og store jule-stilleben rundt omkring i huset.

Jeg er en af dem, der rigtig godt kan lide jul, altså som i helt vildt meget jul.
Her skal være dekorationer, lys, nisser, engle, kranse, julebag, juletræ og gerne meget, meget mere.
Og huset, her i Sverige, er et paradis, at en "kulisse" til den slags store juleudfoldelser. Rummene er mindre og hyggelige med sjove små vinkler, vinduerne er mange og smukke med sprosser. Gamle kaminer i to at rummene og en pejs. Gamle døre med fyldninger og nogle med glas.
Er du nysgerrig og har lyst til at se hvad jeg mener, så kig HER &  HER & HER.
At pynte op her, er virkelig en fornøjelse.

Når man gerne vil have mange ting "klemt ind" og man, som jeg, ikke har det alt for godt med uorganiseret rod, så er det vigtigt at finde en måde, hvormed det kan lade sige gøre, så det på en gang ser både hyggeligt og organiseret ud.

Jeg har i år valgt at lave små og store opsætninger rundt om i huset, i stedet for at sprede julen i alle hjørner i form af små drilske nisser der finder sin plads de mest utænkelige steder.


Store fade og bakker er en måde at organiser dine opsætninger på. 
Find "ting" som passer sammen i farve eller tema. Noget skal være højt og noget lavt.
 Noget skal være småt og noget stort. 
Og for lethedens skyld så vælg et ulige antal "sager". Det ser bare bedre ud ;o)



Her var så et par af mine ideer til jule-stilleben.
bemærk lige den nypudsede messingstage. Jeg vidste slet ikke den så sådan ud.
jo jo … fin er den ;o)

Hvordan pynter du op. 
Sidder nisserne på de samme pladser hvert år,  finder du på nyt,
 eller gider du slet ikke alt det juleri ?

Kærligst Hanne

5 kommentarer :

  1. Kære Hanne
    Sikke smukke jule stilleben. Er rigtig vild med den i vinduet, kombinationen af det store bloglys i sin egen dekoration, kontra det smalle lys, og de andre skønne sager.
    Rigtig Glædelig Jul, Stine:)

    SvarSlet
  2. Du er simpelhen bare så dygtig! Jeg er en kegle - dur ikke rigtig til dekorationer :((

    SvarSlet
  3. Jeg var nysgerrig, og har været inde og se billederne af dit hus, hvor er det SKØNT ;O) Kan godt forstå, du har lyst til at pynte op, det er altid sjovt i gamle huse med kroge. Flot stil, du har ;O) Jeg har jo pyntet op i lejligheden for første gang, og skulle lige vænne mig til, at flagrankerne ikke passede ind i vinduerne, som da vi boede i det store gamle hus. Men nyt er købt og nu har vi indrettet os med sort og hvidt og et birketræ med lanterner og lyskæde. Det er blevet hyggeligt på en helt ny måde, som passer til os og vores nye hjem.
    Kh Helle

    SvarSlet
  4. Ååååh herhjemme er julen lige så smuk som hos dig ha ha
    Nix her er julen vildt uorganiseret, kassen står stadig i stuen med den julepynt, der ikke kommer op i år, men sådan er det herhjemme, der er også de SMÅ bunker rundt omkring.
    Men til næste år så skal du bare se, igen ha ha det kommer nok aldrig til at ske, så må jeg jo kigge ind her og få min smukke julelyst stillet;O)
    Hvor var det hyggeligt at se dig "live" og min fine tromme hænger fint her og julehygger.
    Knus Pia

    SvarSlet
  5. Super hyggeligt Hanne. I modsætning til mit fad med 4 lys og et par kogler - som må gøre det ud for al juleri her i hytten. Hahahahaha... jeg kunne lære noget ;-)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...