torsdag den 29. marts 2012

Fisken på bordet...


Mangler du en ide til bordpynten, så kig lige her 


Vores yngste søn blev konfirmeret for to år siden og i den forbindelse skulle jeg finde på bordpynt, som kunne passe til ham og det som han interesserer sig for.
Han er IKKE en fodbolddreng, men elsker knallerter, traktorer og dyr.
Ikke liiige de nemmeste temaer, men noget måtte jeg jo finde på.... og det gjorde jeg så ;o)

Se med, måske kan du bruge ideen.

Der kom nemlig guldfisk på bordet. Behøver jeg at fortælle, at dyrehandlerens reaktion var uforglemmelig.
TJA... det var gæsternes også ;o)

Glasvaserne er fra IKEA og stenene er samme sted fra.
HUSK at koge stenene og skyl dem grundigt, inden du putter dem i vaserne.

Et lille kig ud over bordet, som var med sort dug, syet i stof fra Stof og Stil og servietter fra IKEA

Porcelænet er købt i Harald Nyborg
Det var betydelig billigere, at købe til 36 pers. end det var leje det. Det samme gælder prisen på dugene.



En lidt anderledes transport ide.



Det er efterhånden blevet en tradition, at konfirmanderne skal køres hjem fra kirke, i et eller andet fantastisk køretøj. Jeg har set kareter, sportsvogne, limousiner, heste osv. osv
Ikke at ideen, ikke er en sjov ide, men det undrer mig bare lidt, hvornår og hvordan sådan en tradition er opstået. Da jeg var barn, havde min far vasket bilen i dagen anledning.
NÅ,
men Frederik blev altså hentet i en traktor, som blev kørt af en kammerat. 
 En KÆMPE stor overraskelse, da den stod uden for kirken sammen med alle andre fine køretøjer.
Stort grin og alle vidste, at det var Frederik, der skulle hentes i den.
Peter, som kørte traktoren havde vasket den og stylet den med flag til lejligheden.
 - Så flot den var ;o)



Dejligt at mindes en super dag og kan kun endnu engang glædes over, at Frederik synes det samme ;o)


Kærligst Hanne



9 kommentarer :

  1. SÅ COOL bordpynt. Hvilken genial idé!
    Ender altid med et WOW på din blog... men der er altså også noget at imponeres over.
    Kh. Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Er altså blevet nødt til at tippe Tina Dalbøge om dette indlæg. Er sikker på at hun vil finde det überskønt ;-)

      Slet
    2. Kære Liv
      Du kan da gøre mig glad. WOW for dine kommentarer ;o)
      Spændende hvad Tina Dalbøge må synes om denne ide ?
      Kh. Hanne

      Slet
  2. Hvor ér det bare flot og originalt. Godt fundet på... meeen, hvad skete der med de stakkels fisk bagefter??
    meget stiligt med sort.

    Traditionen med transport har jeg ikke hørt om, men nu er det også mange år siden jeg har boet i DK. Her i Nuuk har konfirmander tidligere kørt rundt på laddet af en lastbil. Lige indtil en ung pige en dag faldt af og kom af dage, så blev det heldigvis forbudt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ;o)
      Ja, hvad skete der med dem ? ...
      Nu er den unge mand, jo meget dyreglad, så vi havde et tomt akvarium i huset, som de kom i efterfølgende. De kære fisk kom faktisk også til konfirmation året efter ;o))
      Skrækkelig historie med den unge pige. Uha... godt det er blevet forbudt!
      kh. Hanne

      Slet
  3. Er det allerede 2 år siden ?
    jeg kan skrive under på, at gæsterne var benovede over bordpynten..
    Fiskenes endeligt husker vi ikke - men det var en helt forrygende og smukt afstemt bordpynt.
    Jeg har stadig de sorte bordkort ..
    det VAR en uforglemmelig dag.
    kh Mona

    SvarSlet
  4. Kære Hanne - ja jeg er jo blevet tippet af Liv, - og sikke et skønt tip. Må jeg have lov til at vise det på min blog og naturligvis linke og henvise til dig? Skønt med den traktor... Jeg synes det har taget lidt rigeligt overhånd med de store dyre biler, men det er der nok forskel på fra sted til sted. Derfor er den traktor ekstra befriende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Tina
      Selvfølgelig du må det. Det vil gøre mig stolt og glad ·o)
      -og ja, den traktor var bestemt ganske befriende.
      Kh. Hanne

      Slet
  5. Allerede 2 år... er det ikke skrækkeligt. Kan næsten ikke holde ud at tænke på, at han er så stor ;o(
    Billederne af ham i forhaven som 3 årig, i stribet pyjamas og fuld af trods, er så friske i erindring, som var det i går ;o))
    MEN, en uforglemmelig dag det var det bestemt.
    Måske skal vi bare fejre ham igen, det vil han sikkert kunne li' og det er jo latid dejligt med en fest!.
    Kh. Hanne

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...