onsdag den 18. september 2013

Jeg er bare helt vild med lopper, simpelthen !


Måske troede du, at jeg var holdt helt op med alt det Loppis
- men, nej for f ... 
det er min absolut yndling beskæftigelse, næst efter rigtig mange andre skønne ting, og jeg går sjældent tomhændet hjem. Det er faktisk også sjældent, at det er de store beløb, der kommer op af lommen ;o)

I dag har jeg simpelthen gjort et kup, det gjorde jeg forøvrigt også i sidste uge, men det må I se en anden dag.
Jeg fandt de skønneste træting. 
- brugsting af træ er for øvrigt nemt at finde, her i Skåne, men desværre er det ofte alt for pænt, til min smag.
Nej, jeg vil have det lidt råt, let slidte, uden udskæringer, lak og poleringer, og det fandt jeg i dag, til ikke ret mange penge.

Sofabordet blev ryddet for garnrester, blade,  et par gamle kaffekopper og fjernbetjeninger. 
Puderne i sofaen er blev rystet og flyttet lidt rundt på, og bordet tørt af. 
De nye skatte blev vasket af og sat ind på bordet, og pludselig er der kommet efterårshygge i stuen.

Anden har jeg haft længe (love it), og han passer så fint ind, sammen med resten.
Den smukke Lyngbyvase, er et arvstykke fra min svigermor, tak igen ;o),
og den fine lille skål er en gave fra min veninde
Resten er ren loppefund.

For en månedstid siden fandt jeg de her glasbrikker til kun 5,- kr. pr. stk.
De kan nu også være fine til at stille bloklys på.

 Sankthansurt er plukket i haven, og
det vil nok også ha' set smukt ud med æbler fra haven, i den store skål, 
men det regner lige nu, så dem må du tænke dig til ;O))

 Min servietholder har længe, ikke haft den mest centrale plads, men nu passer den pludselig ind igen, sammen med alt det andet mørke træ.
Den er oprindelig fra firmaet Broste, og er fra dengang, i tidernes morgen, jeg havde min egen butik.

Glæder mig til aftenhygge i sofahjørnet, med strikketøj og kaffe  ;o)

NÅ, men hvad koster herlighederne så i cool cash ?
Hold fast ...
Fad 35,- s.kr. 
Stor skål 35,- s.kr.
Lille skål 25,- s.kr.
glasbrikker 10 stk., af 5,- s.kr pr. stk.

Har du mon fået efteråret ind i stuen, 
eller er det lidt for tidligt ?

Kærligst Hanne

8 kommentarer :

  1. Sikke fine lopper - og hvor har du arrangeret det hyggeligt. God stemning. Her er der ikke noget der flytter ind og ud af stuen. Hold nu op - gider knapt nok rejse mig fra sofaen jo ;-)

    SvarSlet
  2. Efter vi har malet mørke gråt herinde i stuen, kommer efterårs hyggen meget tidligt i form af levende lys.
    Fint fint sofabord, elsker træ det ser så levende ud og dejligt at røre ved.

    SvarSlet
  3. Sikke mange skønne sager du har fundet dig og det passer så smukt til dit hyggelige hjem ❤ Tror aldrig vi kan få nok af Loppefund 🌸
    Ha' en dejlig aften 🌸
    Knus Susi

    SvarSlet
  4. Hvor ser det bare godt ud - og du forstår da lige at finde lopperne :o)
    her tror jeg alle årstider er repræsenteret ;o) - men i sommerhuset, er der linet op med den rette årstid (takket være dine dekorationer).
    Servietholderen er skøn - den har jeg altid været vild med.

    SvarSlet
  5. Skønne skønne ting du har fundet - og ja træ er bare så lækkert 😊👍

    SvarSlet
  6. Jeg er også helt vild med mørkt træ, det har sådan en dejlig varm glød. Jeg skal da ellers love for, det er skønne ting, du har fundet - og så til den pris, fantastisk

    SvarSlet
  7. Sikke smukke ting, du har sat sammen. Kan også godt lide, når man samler det i grupper. Vi har også fået det mørke træ....med glød...ind i vores stue via vores teaktræsreol. Det er hyggeligt og passer rigtig godt til årstiden. Det må være dejligt, at kunne tage på alle de spændende loppemarkeder, hvor er du heldig. Kh Helle

    SvarSlet
  8. Er helt VILD med dit smukke efterårslook. Bare du så holder bordet ryddet ;-)
    ...siger det fordi det næsten er en umulighed her...

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...