tirsdag den 17. september 2013

Lidt om at sy, nyt sengetøj, og om det at turde ville

Forleden dag havde jeg en lærenem elev i arbejdsværelset.
Det var Michelle, en amerikaner, bosiddende her i Skåne, der pludselig havde fået lyst til at lære at sy,
Eller som hun sagde: " I need a hobby " ;o)
Hun havde derfor spurgt om jeg ville bruge et par dage, til at lære hende det.

Michelle mindes at hun måske engang, da hun gik i skole, havde syet på maskine. Så jeg var da noget spændt på om to dage var nok ?
Det viste sig, at hun faktisk havde talent, og at det nok var mig der fik den største udfordring ... jeg skulle nemlig forklare hende det hele på engelsk ... hjæææælp !!!
Hvad hedder målebånd, sytråd, opsprætter, søm osv, osv ... pyha ... - der blev peget en del, men det var vildt hyggeligt og resultatet blev så fine.


 Det nye sengelinned var til hende to piger.
De havde selv valgt det stof, de bedst kunne li'.
Sjovt, med piger, bliver de mon nogen sinde for gamle til lyserødt ?
For en som mig, der er mor til tre drenge, har det altid handlet om at finde noget der var sejt !
- så lyserødt, masser af lyserødt ... det er altså hyggeligt til en forandring.

selv detaljer som et tittebånd, sprang hun ud i.
- og hvor bliver det altså så meget mere lækkert, når der er lidt detaljer sat ind.

Mon ikke Cecilia kommer til at drømme søde drømme, i det her sengetøj ;o)

Hendes datter Melina, havde valgt ugler og til bagsiden og som kontrast, 
er der valgt rosa og grå.
Alle tekstiler er fra Stof og Stil.

 Mischelle er ikke helt færdig med, at sy.
Der er mere stof tilbage og jeg har foreslået et par ekstra ting, til værelset, 
der kan syes af det resterende stof.

Men resten af ugen har jeg kalenderen fyldt med projekter og aftaler, så der bliver det ikke,
 og på fredag, 
så går turen til Vejen, for at besøge Dorte i Garngaragen,
Jeg skal nemlig aflevere de tre strikmodeller, jeg har lavet til hende i Nordisk stil.
Bagefter går turen til fantastiske Fanø,
hvor jeg glæder mig til masser af strik, strikkesnak og et kursus.
Forhåbentlig møder jeg rigtig mange af jer.


Dejlig tirsdag til alle ;o)

Kærligst Hanne


9 kommentarer :

  1. Måske ses vi på Fanø :)

    SvarSlet
    Svar
    1. ja, for dælen Mette.
      - det håber jeg virkelig. Så gir jeg kaffe ;o)

      Slet
  2. Sikke skønne ting, der er blevet syet. Jeg har forsøgt at introducere mit barnebarn til lyserødt, men næh nej, hun vil have lilla, vil hun.
    Jeg skal desværre ikke til Fanø, da jeg skal arbejde hele weekenden

    SvarSlet
  3. Årh hvor fint - sikke hun fik syet, lækre sager.
    Og rigtig god weekend på Fanø! Enjoy! : )
    Knus og kram, Liv

    SvarSlet
  4. You are a great teacher! Looking forward to another lesson...maybe next week :)

    SvarSlet
  5. Jeg vil også på skole hos dig ikke fordi jeg har noget lyserødt, men bare for hyggens skyld.
    God tur til Fanø, hvad er der på Fanø i denne weekend?

    SvarSlet
  6. Pigerne skal nok få drømt søde drømme i det skønne sengetøj :-)
    Den sorte pude - har jeg også lige syet til min søn :-)
    God tur til Fanø :)

    SvarSlet
  7. Sikke smukke ting der kom fra hånden :) - dejlig med en lærenem elev !;0

    SvarSlet
  8. Ja vi ses på Fanø :)
    Dygtig elev du har - flotte resultater

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...