tirsdag den 9. april 2013

Weekends-pralerier

Weekenden var fuld af projekter og vi nåede det meste.
Tak for jeres søde tilbagemeldinger i fredags. Jeg nåede ikke at få svaret ,da weekeded jo var sat af til venindehygge og vildt mange kreative projekter.
Og vi fik bestemt også hygget igennem, snakket og kreeret i stor stil ;o)

I dag vil jeg prale lidt af hvad, der kan komme ud af en genbrugs lambswool-trøje, som har fået 60 grader i maskinen, lidt kærlig behandling og efterbearbejdning, samt et par rå detaljer.

IPad cover
Materialer:
Lambswool sweater (filtet på 60 grader i maskinen)
patchworkstof eller lignende til for
pladevat og textil-spraylim eller dobbeltklæbende fliseline
læderrester/-snøre og en knap

 Jeg plejer ikke at sy i skind og har derfor ikke sytråd til den slags liggende i skuffen.
Skal jeg lave et cover mere, vil jeg nok vælge en kraftigere tråd, at sy med.
Hullerne til lædersnøren er lavet med en alm. hultang.

 Elastikken er syet på tilsidst, og er efterfølgende forstærket med et påsyet stykke skind.
Det er lidt svært at se, men da kan vist lige skimtes ;o)

Et super smukt mønstret stykke bomuldstof til for, synes jeg. Fundet i Stof og Stil.
Læderknappen er fra samme sted.

Stilen er blevet lækker, rå og feminin på een gang.
Lige efter min smag !

OG
så synes jeg, at det er helt og aldeles skønt at kunne glædes over, 
at det meste er genbrug og gamle rester, 
der har fået nyt liv ;o)

 Jeg fik også lavet mere, men det må du se i morgen.

Kærligst Hanne



19 kommentarer :

  1. Hvor er det fint og flot detalje med læderlappen foran. Også god ide med den indvendige knap.
    mvh Lisbeth

    SvarSlet
  2. ;o)
    Tak for din hilsen. Det er jo super sjovt, at nusse lidt med detaljerne og når først prototypen er lavet, så bliver det meget nemmer at finde på de sjove detaljer, som er så vigtige for udtrykket ;o)

    SvarSlet
  3. Supercool! Lækker lækker. Glæder mig til at se mere... kender jeg dig ret, holder du standarden! ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, tak søde ;o)
      Prøve at holde standarden... Knus til dig

      Slet
  4. Rigt fin cover - nu venter jeg spændt på det næste :))

    SvarSlet
  5. Cool :-). Du er iøvrigt reduceret til en prik på min blogroll...hvad har du lavet? ?. Det ser pudsigt ud ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. hej Bettina
      Ja, ved du hvad, det er vildt mystisk. Så det tilfældigvis i dag. Først troede jeg, at du havde slette mig ;o( - var pludselig bange for, at jeg var kommet til at gøre noget "ikke acceptabelt" .... py ha ;o)) Så, så prikken. Jeg ved virkelig ikke havd det er, der er sket. Vil prøve at rode lidt med teknikken senere.
      Jeg sidder og bøvler lidt med at komme på FB. Hvordan gør man det ?
      Kh.

      Slet
  6. Det har du da klaret flot og dejligt med genbrug :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte ;o)
      - ja, der er ikke noget så godt som genbrug.

      Slet
  7. hej Hanne. En formidabel ide med at genbruge strik på denne måde. Og dennegang skyldes det ikke engang Ullas pædagog ;o). Det Ipad cover er næsten ligeså flot som det jeg fik i julegave ;o)

    SvarSlet
  8. Lyder skønt med krea weekend og hvor er det et lækkert cover du har lavet, lækre detaljer.
    KH Lena

    SvarSlet
  9. Hold fest, hvor er det flot. Jeg er vild med at genbruge (er bare ikke så godt til at få det gjort)

    SvarSlet
  10. Lyder til I har hygget jer, lække iPad sleever med fede detaljer.

    Mona

    SvarSlet
  11. Hold nu op som det ser lækkert ud. God ide med genbrug af trøje :)

    SvarSlet
  12. Ej hvor er den fantastsik fin ! Er helt vild med den - både kreativ og stilfuld ;)

    SvarSlet
  13. Hold da op hvor ser det cover lækkert ud. Super ide og delikat kombi af materialer. Og så genbrug. :-) glæder mig til at se mere

    SvarSlet
  14. Super fed, ser ud til ar I har haft en super weekend med hygge og genbrug.
    Den har også stået på genbrug i weekenden i sommerhuset hos mig, dog med lidt tungere ting sten, glæder mig til det er færdigt

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...