torsdag den 25. april 2013

St. Bededags-forberedelser i køkkenet

For familien skal "i skoven"
Vi skal nemlig i sommerhus i Bededagsferien. 15 mand stærk, unge og gamle under samme tag til masser af hygge og god mad.
Jeg har derfor gået og bagt og forberedt mig til denne "fest" ... og tja, så blev til lidt mere mad, nu var jeg var i gang. Mon ikke det nok skal blive spist ?!

Håber at du må få en dejlig Bededagsferie, med dine kære. Det er jeg helt sikker på, at jeg gør ;o)

 Hvederne til i morgen 
opskriften finder du HER

Hjemmebagte knækbrød
opskriften finder du HER

Småkager med ingefær, lime og chili
opskriften finder du HER

Chokolade og haselnødde cookies
opskriften finder du HER

Lagkagebunde til hinbærlagkage
Opskriften finder du HER

Kanelkage
Opskriften finder du HER

Hjemmelavet agurkesalat
opskriften ... er i mit hoved,
men du finder den sikkert nemt på nettet, og det er meget enkelt at lave.

Tunmousse, en klassiker fra 80'erne, der holder endnu 
og opskriften er såmænd også den gode gamle fra Karolines kogebog. 
Den finder du HER

Siden 80'erne er jeg, af gode grunde, dog blevet en del mere fedtforskrækket
og bruger nu "kun" den halve mængde smør af det, som står i opskriften.
tja, sådan kan det jo gå ;o)


Nu skal jeg bare have pakket resten og så er det af sted.

Håber I alle må få en dejlig Bededagsferie, 
og skal bruge tid med dem I holder af.



Kærligste hilsener
Hanne

Efter at ha' set billederne igennem, må jeg vist heller smide løbeskoene i tasken !
,o)

12 kommentarer :

  1. Wow - det ser godt ud; det var ikke dårligt at skulle emd på den tur ;-).

    Jeg synes, du er rigtig dygtig - smukke og spændende billeder og dine skolematerialer er sgu godt lavet - rene og entydige i billedsproget uden at være kedelige.

    Hyggeligt, når der dukker et link op på Fb - selv om noget af det nok ligger lidt udenfor mit sædvanlige interessefelt :-).

    Tænker tit på jer søde mennesker derovre i Sverige og hører da til jer via Anette. Hils Jacob og hav det godt - god pinse.

    Med kærlig hilsen

    Henrik Linde Fink

    SvarSlet
  2. Håber ikke du er på vej ud af døren nu for at holde pinse :-)
    Først tænkte jeg, nå hun er bare i god tid, men efterhånden som jeg rullede ned gennem de lækre sager, gik det op for mig, at du vist forbereder dig til nu. Men nu, er da Store bededagsferie. Agurkesalaten og tunmoussen kan nok ikke holde sig helt til pinse. Pinsen ligger nemlig først hen i maj - det ved jeg for dér tager jeg til Grækenland.

    SvarSlet
    Svar
    1. ha ha ha...
      typisk mig ;o))
      Er nu rettet. Det går lidt stærkt i dag og godt at tunmoussen ikke skal vente med at blive spist, til engang i maj.
      Kh. Hanne

      Slet
  3. Sikken en masse lækre sager. Det er da godt i skal mange afsted :-)
    go tur.
    kh. Hanne

    SvarSlet
    Svar
    1. ;o)
      Og rigtig god st. Bededagsferie til dig også.
      Håber du får til at være kreativ.
      Kh. Hanne

      Slet
  4. Wau det ser lækkert og indbydende ud!
    Rigtig god Bededagsferie, jeg er sikker på den bliver fantastisk :))

    SvarSlet
  5. Ser dejligt ud, må tilstå at den igen i år står på købe hveder, men inden jeg en dag går på pension skal jeg nok nå det!0)
    Jeg håber I får en fantastisk tur.
    Knus fra København

    SvarSlet
  6. Er du svit Erna, hvor har du lavet meget !! - nummemum det ser lækkert ud. Go´ bededagsferie :-)

    SvarSlet
  7. Det skal nok blive super hyggeligt - og du har da gjort dit bidrag med alt det bagværk.
    Og skulle I få lyst til at nyde 'pinse' solen, så sus ud og besøg Skandinavisk Dyrepark. Den er spændende for både unge og gamle. Hils familien. kh

    SvarSlet
  8. Hej Hanne.
    Det ser jo som altid rigtig lækkert ud! Vejret ser jo ud til at blive godt, så mon ikke der også bliver tid og lyst til en gåtur i det nordjyske? Håber, I får nogle hyggelige dage! Du har vel strikketøjet med? Eller skal du kun snakke og spise?
    Jeg skal sammen med Birgitte svinge fadene hos Vilfing på søndag og så er det heldigvis normal hverdag igen ;-)
    Knus Anette

    SvarSlet
  9. hold da op hvor har du været flittig - dejligt at forkæle gæsterne med så meget hjemmelavet :-)
    God weekend :-)

    SvarSlet

Tak fordi du ville skrive en kommentar. Alt bliver læst og værdsat.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...